EEMY English Greek
 

41 ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ - 2007

ΧΟΛΗΣΤΕΡΙΝΗ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΡΩΤΗΣΗ  ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Σόγια

Η σόγια περιέχει ισοφλαβόνες, οι οποίες μιμούνται τη δράση των οιστρογόνων. Μία δίαιτα πλούσια σε σόγια μπορεί να μειώσει ελαφρά την ολική χοληστερίνη, την LDL-χοληστερίνη και τα τριγλυκερίδια και να αυξήσει την HDL-χοληστερίνη. Εν τούτοις, δεν συνιστάται να αντικατασταθεί η πρωτεΐνη των φαγητών με σόγια.

Φυτικές στανόλες και στερόλες

Φαίνεται ότι μειώνουν την απορρόφηση της χοληστερίνης από το έντερο. Υπάρχουν στα φρούτα, τα λαχανικά, τους ξηρούς καρπούς και τα όσπρια. Επίσης περιλαμβάνονται σε ορισμένα εμπορικά προϊόντα (μαργαρίνες, γάλα, γιαούρτι) και διαιτητικά συμπληρώματα. Όταν λαμβάνονται στις συνιστώμενες ποσότητες μπορούν να μειώσουν την ολική και την LDL-χοληστερίνη. Όμως, δεν έχει ακόμη αποδειχθεί ότι μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά επεισόδια.

 

ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
Γ. Στεργίου, συντονιστής
Η. Αβραμόπουλος
Ε. Ανδρεάδης
Α. Αχείμαστος
Ε. Βαρσαμής
Κ. Βέμμος
Δ. Βλαχάκος
Μ. Ελισάφ
Ν. Καρατζάς
Θ. Μουντοκαλάκης
Δ. Παπαδογιάννης
Κ. Σιαμόπουλος